HU | EN
MENÜ

Magyar-szlovák biciklikölcsönző rendszer indult a két ország között

2021. July 02.

Négy magyar és öt szlovákiai település részvételével új biciklikölcsönző rendszer indult a közelmúltban, nagyrészt EU-s forrásokból finanszírozva. A Kombibike fenntartható közlekedési eszközzel élénkíti a régiós városok közötti kapcsolatot és erősíti a helyi turizmust.

 

A két ország közötti együttműködésben összesen kilenc város vesz részt, a magyar oldalon Oroszlány, Kisbér, Tata, Komárom, míg a szlovák oldalon Észak-Komárom, Ógyalla, Gúta, Naszvad, Érsekújvár. A településeken összesen 13 dokkoló állomáson lehet a kerékpárokat fölvenni és leadni.

 

Egyszerű bérlés

A rendszer egy egyszerű regisztrációt követően vehető igénybe [link], a honlapon pedig a szabad biciklik száma is látszik. Az árak kifejezetten kedvezőek, a napijegy alapára 500 forint, a háromnapos jegy 1100 forint, egy egész évre pedig bérlettel 7400 forintért lehet igénybe venni a rendszert.

Az első 30 percért hagyományos kerékpár esetén nem számol fel kölcsönzési díjat a rendszer, ezt követően azonban minden további megkezdett 30 percért 200 forintos kölcsönzési díjat kell fizetni. (Az elektromos kerékpár esetében annyi a különbség, hogy ott az első 30 percért is fizetni kell 200 forintot.)

Az összesen 130 bicikli közül 95 hagyományos, míg 35 elektromos rásegítésű, így utóbbiakkal azok is kicsit hosszabb túrát tervezhetnek, akik kevésbé gyakorlottak, vagy életkorukból adódóan csak kisebb távokra merészkednek. A honlapon egy térképet is találunk, amelyen jelölték a dokkolóállomások helyét, így segítve a túratervezést. A kölcsönzés maximális időtartama alkalmanként 10 óra lehet.

 

Egynapos túrákhoz is megéri kölcsönözni

A kedvező áraknak köszönhetően nemcsak a helyieknek éri meg a rendszert igénybe venni: a településeket vonattal megközelítve nem kell magunkkal cipelni a bicikliket, hanem ott kibérelve akár észak-déli irányba is elindulhatunk. Komáromon áthalad az Atlanti-óceánt és a Fekete-tengert 4500 kilométer hosszan összekötő EuroVelo 6-os útvonal, így akár Duna-parti utat is tervezhetünk (még ha csak töredékét is járjuk be a kiépített útszakasznak).

A rendszert hároméves előkészítés után 432 ezer eurós költségből építették ki, ezen felül egy autót és a kerékpárok szállítására szolgáló speciális pótkocsit is vásároltak 21 ezer euró értékben. A projekt teljes költségvetése 980 ezer euró volt, ennek 85 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Programból finanszírozták.

A Pons Danubii ETT mellett Tata és Naszvad városa is részt vett partnerként. A projekthez kapcsolódóan Tatán parkoló és gyalogos átkelő is épült 284 ezer euróból, Naszvadon pedig parkoló 143 ezer eurós költségből. A bicikliket az egyik legnagyobb magyar gyártó, az esztergomi Neuzer készítette.

 

Borítókép: Kombibike